maandag 2 maart 2009

Ding 14

Met instant messaging heb ik zelf niet zo veel. Waarschijnlijk heb ik (nog) geen messages die instant zijn. Voor m'n oudste dochter heb ik Skype binnen gehaald zodat ze met mede studenten kan overleggen. Maar aangezien niemand zich aan de deadline hield heeft ze er nog geen gebruik van gemaakt. Mijn zoon chat tijdens het gamen heel wat af, zowel via toetsenbord als via headset. Dus als de wil en /of de noodzaak er is kan instant messaging van dienst zijn.

Voor de bibliotheek is het een van de vele manieren om te communiceren met de klant. De al@din-chat heeft z'n diensten al bewezen.
Wanneer morgen de Zeeuwse versie van de aquabrowser in de lucht is, kunnen gebruikers hulp vragen door in het Meebo-venster gelijk hun vraag te stellen. Kijk, dat vindt ik nuttig. Misschien ook iets voor op http://www.bibliotheekzeeuwsvlaanderen.nl/ Conny, collega webredacteur wat denk je daar van?

4 opmerkingen:

  1. Hey Stefanie,
    een Meebo-venster op onze site zou ik geweldig vinden. Maar dan moet ie wel een fatsoenlijk aantal uren bereikbaar zijn en niet enkel de paar uurtjes die wij tot beschikking hebben om de website bij te houden.
    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben zelf dagelijks de meebochat op de kamer ibl aan staan voor als een klant een vraag heeft via de website. De klant heeft dan de keus om ons op de manier te bereiken hoe hij/zij dat wil. Zodra er een vraag is neemt een van ons de chat aan. In de praktijk blijkt dat van de chat niet zo vaak gebruik wordt gemaakt. Misschien 1 x per dag ofzo. Soms minder. Maken er nu ook niet echt pr voor. Kan een idee zijn om daar langzaam mee te beginnen als een soort pilot en te zien hoe dit werkt?

    groetjes
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Alinda,
    Jullie hebben het voordeel dat IBL altijd bezet is, althans dat denk ik. Wij doen allerlei verschillende werkzaamheden en op het moment dat er een klant aan de balie staat, gaat deze toch altijd voor. Je zou dan echt een rooster moeten samenstellen om bereikbaarheid te garanderen. Dus Conny en Stefanie, dit is werk voor een heel team.
    Groetjes Pleunie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik denk het ook. Wij zitten op de backoffice en maar af en toe aan de balie. Als je met een kleiner team bent zul je het inderdaad moeten plannen en afstemmen op elkaar. Dat is lastiger. Wil je dit als alternatief aan de klant aan kunnen bieden zullen hier wel middelen binnen de organisatie voor moeten worden vrijgemaakt!

    groetjes
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen