woensdag 18 maart 2009

LibraryThing

Vaak dacht ik , oh ja dat boek heb ik gelezen, maar wat was de titel ook al weer? Of erger, waar ging het ook weer over? Toen ik Librarything ontdekte ben ik het gelijk gaan gebruiken. Dit klinkt als een niet erg originele reclametekst. :) Maar zo ging het wel.

Sinds april 2007 heb ik 34 boeken toegevoegd. Dat is 17 per jaar en ongeveer 1,5 boek per maand. Helaas heeft een dag maar 24 uur. Ik gebruik LibraryThing om bovenstaande redenen. Met trefwoorden, beoordelingen en verbanden heb ik niet zo veel. Wel vindt ik dat de informatie die er staat moet kloppen en zo compleet mogelijk moet zijn.

Verder heb ik gekeken naar de vermelding van bibliotheek Zeeuws-Vlaanderen. Een plek toevoegen mag iedereen, bewerken niet. Terneuzen en Axel heb ik de juiste benaming gegeven. En Axel een plaatje. Hiervoor moest ik toestemming vragen dmv. een mailtje vanaf m'n werkmail zodat het verband duidelijk is. Daarna kreeg ik een link door met de volgende mededeling: " You're all set! This gives you control over the basic info, description, and photo."

Een vriendje gemaakt die om een interessant gegeven een site heeft opgezet. "I'm a school librarian that hated to read as a boy. This inspired me to start GettingBoysToRead.com."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten