donderdag 12 maart 2009

Web 2.0

Een 2.0 dienst voor en door de bibliotheek. Dan denk ik vooral aan informatie delen. Dus ga ik me daar maar op richten bij het zoeken naar een nuttige site.

Het overzicht ben ik nu even kwijt. Via de wiki na23dingen kwam ik op een post met iemands favorieten die op Technorati staan en doorverwijzen naar Frankwatching.
Daar las ik een berichtje van ZBDigitaal over gratis koffie, voor personeel, in de ZB, vanaf 30 maart! De thermosflessen kunnen in de kast. Maar dat even terzijde.
Waar welke 2.o site voor dient is me niet altijd even duidelijk. Ik denk dat je als collega's veel van elkaar kan opsteken. En het werkt altijd inspirerend om te zien en te lezen wat er leeft onder vakgenoten. Bibliotheek 2.o netwerk is daar een goeie in en ook de jeugdbibliotheek wiki. De laatste bevat ook praktische informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten