donderdag 5 maart 2009

podcasts

Ik ben een enthousiaste podcast-luisteraar, vooral op de fiets. Zelf kiezen waar je wanneer naar luistert vindt ik ideaal. De volgende beluister ik regelmatig: Lit Summary Podcast, Intro to Poetry Podcast, Philosophy Podcast en Classical Mythology Podcast. Allemaal van learnoutloud.com, de Amerikaanse oorsprong hiervan is terug te vinden in het aanbod van President en Founding Fathers Speeches.

Britse degelijkheid van de BBC World Book Club Podcast, The Guardian Books Podcast, Thinking Allowed en Penguin Podcast kan ik wel waarderen.
De podcasts van Vpro's Noorderlicht radio hebben als nadeel dat ze inclusief journaaluitzending zijn. Podcasts van radio Kunststof moet ik nog uitproberen.
Een boek beluisteren via podcast bevalt me niet, duurt te lang. Korte afgeronde stukken vindt ik beter.
Kan een podcast meerwaarde hebben voor een bibliotheek? Dat zie ik niet zo een twee drie. De uitzendingen van Desmet live in bibliotheek Amsterdam als OBA Live vindt ik een goede combinatie. Het laat zien dat de bibliotheek er niet alleen voor boeken is. Misschien dat er in Terneuzen een samenwerking, in wat voor vorm dan ook, kan ontstaan tussen de bibliotheek en TerneuzenFM.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten