donderdag 19 maart 2009

Sociale netwerken

Vandaag Dag van de Literatuur. Busladingen scholieren zijn verplicht vrijwillig naar Rotterdam vervoerd. Heb de bijbehorende site bekeken. Vreselijk lege, saaie site. Niks geen 2.0, puur eenrichtingsverkeer. Dat doet het toch al niet zo beste imago van de 'literatuur' geen goed. Zo moet het dus niet als je jongeren wilt bereiken.
Maar hoe kan het beter?

Misschien is het al zo ver dat evenementen geen eigen site meer nodig hebben maar in sociale netwerken genoemd en besproken moeten worden. Dan is het belangrijk daar op die plek in dat netwerk te zijn met je evenement of dienst.
Hyves en Dizzy zijn daar de aangewezen plekken voor.

Nee, Julia, dank voor je reactie, zelf heb ik geen Hyves. Ik kijk er wel eens in rond. Zoals op de Hyvespagina's van m'n kinderen. Maar heb geen behoefte om zelf zo'n pagina te hebben. Mocht dit ooit nuttig worden voor m'n werk in de bibliotheek dan begin ik er wel aan.

1 opmerking:

  1. Hoi Stefanie,

    Het belang van genoemd en gevonden worden op het internet wordt steeds groter. Het hebben van een eigen site blijft wel belangrijk denk ik, maar jezelf zichtbaar maken bijna net zo belangrijk denk ik.
    Gebruik je zelf ook hyves?

    Groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen